Radical

      Relativ periodic si pentru intervale foarte scurte de timp imi privesc nu cu ochi buni apartenenta la jumatatea "slaba", dar cu adevarat puternica a omenirii, aceea a femeilor*. Noroc cu tot restul timpului in care imi reamintesc clipa de clipa ca universul m-a privilegiat. Asa, deci aceasta perioada scurta e cu suferinti, priviri razbunatoare, suduieli in gand si foarte multa revolta. Azi e perioada aia. Nu, nu e mit ca in astfel de momente iti vine sa ii iei pe toti la pumni, picioare, palme si dumnezei doar pentru ca au ... doi ochi sau pentru ca respira. Doar nu degeaba ne-am castigat apelativul tendentios "ah, femeile!". Clipele se dilata si fiecare minut se transforma intr-o ora de agonie nenorocita in care iti doresti sa te urci, la propriu, pe pereti. A sta pe scaun e crima, a merge este o sarcina crancena iar a vorbi frumos e practic imposibil. Cine nu intelege este un fericit si vreau sa nu mi se arate la fata intr-o astfel de perioada in care nu vreau sa ranesc inutil pe nimeni si in care nu suport sa vad zambete pentru ca eu nu sunt in stare, decat cu o scrematura inumana de care ma crut, de unul prezentabil si non-tamp.
      Asa...carevasazica perioada misto. Azi, dupa indelungi ore la birou in care nu mai stiam cum sa sed si sa nu se vada ca imi vine sa imi pun capul unde imi stau picioarele, am zis ca nu mai sunt in stare sa merg pe jos acasa. Asa incat am apelat la serviciile unui taximetrist. Am mai povestit de norocul meu cu soferii de taxi, si seara asta nu a facut deloc exceptie intrucat am dat de o panarama de om care incerca sa imi explice ca strada unde locuiesc nu este unde ii explic eu ca este. Ok. Va dati seama cat calm mi-a indus aceasta discutie, acum, la finalul unei zile absolut delicioase. Intr-un final i-am zis sa ma duca pe strada mea, indiferent unde crede el ca este. Mi-a mai povestit el niste nimicuri la care nu am replicat nimic si iata ca s-a terminat si calatoria, cum altfel decat apoteotic, cu replica "aaa, dar nu am rest, uitati-va!" Am crezut ca nu aud bine. Ma si mir cum m-am ridicat frumos de pe scaun, am iesit din taxi si am plecat.

      Dar nu fara a propune, macar in sinea mea pentru a ma descarca in gand:
- sa fie reclamati (cu sanctionare de retinere din salariu) la compania de taxi soferii care "nu au" rest sau care refuza curse altfel acceptabile la tarife incalificabile.
- taxa prohibitiva pe circulatia cu masina si curse gratuite ale mijloacelor de transport in comun pentru zonele 1, 2, 3 ale Bucurestiului
- amenda de 100 de ori pretul zonei/ mp pentru suprafata de trotuar din fata amprentei apartamentelor pentru balcoanele/ geamurile cu iesire la sosea si care afiseaza rufe puse la uscat.
- amenda pentru cladirile cu fatadele nereconditionate; adica Olanda isi ancoreaza fatadele istorice in chingi si noi nu suntem in stare sa dam cu un strat de var?
- sa cream si pe trotuare benzi de circulatie, pe viteze crascatoare dinspre perete spre bulevard; m-am saturat sa stau la rand dupa mocaiti. aici glumesc, (non)evident.
- sa fie scurtcircuitati in talpa cei care sunt inregistrati cu stationare mai mare de 10 secunde pe partea stanga a scarilor de la metrou. Pe stanga se circula, nu se sta!
- sa fie amendati cei care imprastie pliante promotionale in cutia postala fara a avea un acord prealabil al destinatarului.
- sa nu mai fie detasati politisti rutieri acolo unde exista semafoare functionale. Fie se scot acestea din uz pe perioada amplasarii fiintei in mijlocul intersectiei, fie maimuta ramane la birou.
- masinile care circula cu o singura persoana inauntru platesc pe loc o taxa egala cu valoarea taxei de prima inmatriculare a acelui tip de masina sau in maxim 30 zile de 10 ori aceasta taxa.
- persoanele gay care defileaza si isi "falfaie" public orientarile si preferintele comportamentale trebuie sa cotizeze lunar o suma de bani (sa zicem salariul minim pe economie) unei case de copii. Nu am o problema cu nimeni, atata vreme cat nu ma obliga sa le tolerez expunerea publica a indecentei. Sa-si traiasca optiunile in privat.
- barbatii prinsi de orice camera de luat vederi stradala ca se scarpina intre picioare ostentativ, ca scuipa sau ca isi sterg nasul "intre degete" sunt amendati cu echivalentul salariului sotiei. Daca nu are sotie sau aceasta nu are salariu, doua salarii medii pe economie.
- sa fie castrati fara anestezie toti doveditii violatori.
- sa fie obligate primariile si inspectoriatele teritoriale de munca (prin parteneriate cu angajatori privati locali) sa incadreze in munca toti cersetorii cu putere de munca.
- oriunde exista scari in spatiul public sa fie prevazuta si o zona de acces pentru persoane cu handicap. Daca nu, autoritatile locale sa fie amendate guvernamental cu cate 10% din PIB-ul zonei pentru fiecare zona astfel descoperita.
      Ma mai gandesc si completez ulterior, simt ca mai sunt. Mai ales ca azi e si marti si 13 ...

      Sunt convinsa ca asa s-a nascut radicalismul: cand intr-un moment total nepotrivit un individ a fost scos din sarite de un oarecare.

      Las' ca e ok, maine imi trece si o sa fiu iar painea lui Dumnezeu.

*stiu cateva cazuri care ar admonesta aceasta apreciere :)

Comments