Cum sa fac?

Stau uneori si ma gandesc - nu ca as rezolva ceva sau ca as ajunge vreodata la vreun rezultat - cum altfel ar fi fost anii mei trecuti, respectiv prezenti, daca as fi actionat din impuls ori de cate ori mi s-a umflat vena sau mi-a crapat capul a hotarare. "Nu se mai poate, innebunesc, ma duc sa dau cu ei de pamant!" Ce ar fi fost daca nu as fi asteptat sa ma calmez, daca n-as fi avut rabdare sa imi revin in simtiri sau sa rezist tentatiei de a-mi lua viata in maini asteptand sa mi se linisteasca aorta si inima sa rebata normal? Mi-ar fi fost oare mai bine (dupa ani) daca as fi actionat "la cald"? Sau mai rau? In mod clar, din punct de vedere comuncational, discutiile cu orice interlocutor s-ar fi incheiat rapid.

Mai important: desi impacarile cu fostele noastre decizii pot fi de netagaduit, am fi trait totusi mai aproape de cine pare-se ca suntem?

"Daca as fi zis "da" atunci?", "Daca nu as fi luat-o la dreapta?", "Daca as fi fost la petrecerea x?", "Daca as fi vorbit cu el?", "Daca as fi incercat mai mult sa zambesc?", "Daca nu as fi mancat porcaria aia care mi-a provocat indigestie?", "Daca nu as fi avut entorsa?", "Daca nu as fi auzit ceasul in dimineata aia?" ...daca, daca, daca...oricat de inutil ar fi gestul, nu stiu sa putem afirma ferm convinsi ca nu merita macar o data sa incercam actionarea din impuls (daca nu ranim pe nimeni, evident). Esenta gestului e aceeasi, difera impactul. Si foarte posibil, si rezultatul prin efectul fluturelui. Cum ar fi sa incetam pentru o clipa sa fim cu totii prezentabili? Sa fim intru totul noi insine? Oare ne-am soca vazandu-ne unii pe altii, practic goi pusca? Tare ma tem ca da ... ne-am oripila, ne-am bucura, ne-am sclifosi, ne-am mira, ne-am revolta, ba mai mult, am nega ce tocmai vom fi vazut si auzit, dar macar am sti ce nu putem afla altfel niciodata. Si am avea nevoie de mai putina memorie in telefon pentru agenda telefonica.
   Vorba aceea " E posibil ca vocile din capul meu sa nu fie reale, dar au niste idei foarte bune".

Cand ne apropiem de subconstient? Sau de inconstient? Cand le lasam sa se intrepatrunda cu constientul si luam parte la confruntarea lor la lumina zilei sau cand le baricadam acolo unde le sta bine, ascunse in intunericul noptii?

Dat fiind faptul ca intrevederile mele cu restul lumii au loc in intervale orare umane gen 9:00 -17:00, cel mai bine ar fi sa continui tactica de a ma calma inainte de a arunca foc. 
Tactica pe care o recomand.
Nu de alta, dar e pacat sa nu profitam de trasatura extraordinara de regenerare a ficatului.

Cred ca ar fi un experiment interesant sa studiem o expozitie de ficati "de dama" in paralel cu unii "de barbat". Ma intreb care ar da un foie gras mai rafinat.
Stiu, cinic. E de la ficat.

Comments