pudori egocentrice

- cu riscul de a parea un cliseu sinistru (si stii cat de mult detest sa fac ce fac altii), cred ca ar fi bine sa luam o mica pauza ... am nevoie de un mic ragaz
- okaaaaaay ... ragaz pentru ce?
- sa ma lamuresc un pic asupra unor lucruri, sa imi clarific un pic mintea ... e aglomeratie mare in capul meu acum
- si crezi ca daca nu ma vezi te va ajuta?
- esti parte din aceasta clarificare ... cum ar veni, esti una din necunoscutele ecuatiei mele ... asa incat e posibil sa fie mai util sa imi recapat vederea panoramica, implicandu-te si pe tine in peisaj.
- mi-am pierdut dreptul de a-ti fi constanta?
- nu vad relatia dintre noi ca avand la baza drepturi si obligatii. Si in nici un caz statute
- inteleg. Ma rog, nu inteleg de fapt. Bine, pai am foarte mare incredere in judecata ta si voi face in asa fel incat sa folosesc aceasta pauza si in avantajul meu ... poate aveam si eu nevoie de ea si nu stiam sa o cer.

------- ------- -------

- mi-e teama de momentele tale cu tine
- de ce?
- pentru ca gandesti mult si pentru ca ma gandesti mult
- si de ce este asa rau?
- nu stiu daca e rau ... dar cu siguranta mintea ta ma vede ca pe un element de evitat. 
- de ce crezi asta? incorporezi pericole?
- atata timp cat eu vreau sa iti iau ce ai mai de pret: timpul si linistea, atat timp cat vreau sa iti dau ce am mai de pret: pe mine cu timpul, energia si visele mele, atata timp cat cred in fericirea noastra mai mult decat in orice si atata vreme cat eu nu ma indoiesc de nereusita ... da, cred ca incorporez pericole. Siguranta mea iti poate paraliza introspectiile si apetenta pentru dubii si analize.
- imi vrei timpul si linistea? nu stiam
- vezi? despre asta vorbesc
- ce?
- eu vorbesc pe limba emotiilor, tu a ratiunii
- si totusi reusim sa ne intelegem neasteptat de bine
- da, intrucat, din fericire, nu iti poti controla intru totul instinctele si energia, la fel cum nici eu nu sunt integral lipsit de logica
- eu cred ca ne depasim conditiile pe care credeam ca le avem pana sa ne intalnim

------- ------- -------

- stii, apropo de acest ragaz ... desi am zis ca am mare incredere in judecata ta, imi dau seama ca ma doare rau nevoia ta de a te lamuri
- de ce te doare?
- pentru ca inseamna ca te indoiesti de mine.
- nu e tocmai asa .. inseamna ca vreau sa ajung la liniste in solitudine
- nu, inseamna ce zic eu, ca te indoiesti de mine
- credeam ca lamurisem de ce facem asta
- probabil ca asa credeam ... dar gandindu-ma mai bine, imi dau seama de lucruri noi
- cumva apelezi la ratiune ca sa judeci ce facem acum?
- fara sa imi fi propus, da. 
- si cum e?
- infricosator
- te simti nesigur?
- ma simt manipulat de ganduri
- daca te simti manipulat, inseamna ca esti nesigur ... si te stiam foarte sigur de ceea ce simti
- nu, nu intelegi. Sunt sigur de ceea ce simt, dar vad cum gandirea te indeparteaza de la esenta
- si care este esenta?
- noi. Noi suntem esenta
- orice rationament isi pierde parghiile in fata unui 'noi' solid
- si vrei sa imi spui ca daca la finalul acestei pauze care nu e cliseu, daca imi vei spune ca 'gata!', inseamna ca 'noi'ul nostru nu era solid?
- da
- eu cred ca fiecare rationament isi are un rationament-oglinda drept inamic. Asa incat judecata cere judecata, logica imbie la logica, ratiunea cere inferente peste inferente pentru ca in final, decizia sa fie luata cu inima.
- si cu asta vrei sa zici ca .... 
- vreau sa iti intreb inima ce simte ea. Este tot ce ma intereseaza
- pai asta vreau sa aflam impreuna ... eu cu ea.
- vrei ragaz ca sa afli ce simti?
- da
- cum vine asta?
- este dincolo de analiza ... nu caut sa ma lamuresc, ci caut sa ma aflu
- simti ca te-ai pierdut?
- simt ca m-am ignorat prea mult.

------- ------- -------

- la ce sa ma astept de la pauza asta?
- la nimic
- cum adica la nimic?
- la nimic. De ce vrei sa iti setezi asteptari?
- pai si ... sa nu ma astept nici macar ca, dupa ce te vei afla, sa te aflu si eu?
- de ce? Ca sa stii daca sa ma astepti sau nu? Sa stii daca iti poti continua viata?
- ce urat!
- asta e rolul asteptarilor, sa ne valideze sau nu niste elucubratii pe care dorim sa le vedem puse in practica intr-un termen de. Daca vrei sa te inchizi in asteptari, fa-o! Eu sustin ca e mai bine sa le eviti. 
- tu ai avut in ceea ce ma priveste?
- recent mi-am dat seama ca de la un moment dat, nu am mai avut
- ce a dus la disparitia lor?
- refuzul de a ma mai duela cu ele ... pentru mine, erau un inamic cu care ma contram pe proiectii despre 'cum va fi'. Ele trageau intr-o directie, eu in alta, pentru ca in final sa fie oricum altfel decat credeam amandoua. 
- si cum nu te duelezi cu ele? nu inteleg
- nu m-am mai luptat cu ele cand au aparut si nu le-am mai dat semnificatii. Au devenit ceva abstract, in afara mea si in raport cu care eu eram, cel mult, spectator. 
- si ti-a facut bine sa ajungi in stadiul ala?
- da, pentru ca nu mi-am mai lasat ego-ul sa faca proiectii si, astfel, sa ma lege de ele. Prin detasare de ele, m-am delimitat si am ramas in afara cutiutei in care altfel, as fi ajuns.
- pare complicat. Sau explici complicat. 
- ia-o altfel. Ego-ul este cel care ne leaga de totul din jurul nostru, prin perceptii cu privire la roluri si consecinte. Prin raportare la ce se intampla in jurul nostru, ne investim pe noi insine cu semnificatii fictive. Altfel, in absenta orgoliului, suntem individualitati care, chiar daca traim laolalta, ramanem separati de spatiul dintre noi ca simbol al sanitatii. 
- adica daca eu cred ca intre noi doi nu mai exista spatiu si ca ne putem dizolva unul in celalalt, atunci inseamna ca ...
- ... ai asteptari.
- pentru mine asta insemna iubire. Mda, bine, nu inteleg nimic. Ia-ti pauza aia si dupa ce te lamuresti cu privire la ce cauti tu in viata ta, poate ma mai gasesti prin zona.
- nu ma astept la asta ...


"The soul usually knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind."


Comments