Terminal plecari

Frotiu de sange periferic
Adica te inteapa in deget si iti preleveaza pe o lama picatura rosie declansata de ac

- ati facut analiza, va rog?
- da
- va rog sa mi-o aratati ... mda, nu e rezultatul bun. Va trebui sa refaceti analiza
- cum adica nu e rezultatul bun? Ce inseamna 'bun' si de ce trebuie sa o refac? Aia e, care a iesit.
- analiza nu e concludenta
- de ce?
- pentru ca indicatorii nu sunt in parametri normali
- doamna, dar clinica dvs a stabilit parametrii, nu eu. De ce nu i-a setat sa fie normali?
- ma tem ca nu pot sa va raspund la intrebare
- si eu ma tem ca am dreptul sa imi raspundeti inainte de a ma trimite la o noua biopsie
- va rog, va vreau binele
- cucoana, lasa-ma cu analiza vietii si foloseste ce ti-am dat acum ca sa imi spui ce am
- veti muri.
- si dvs, si toti de aici ... dar ... inteleg ... ca eu mai repede decat toti, nu?
- da


Acelasi lucru se intampla la o cearta intr-un cuplu longeviv, pentru ca deja cei doi se cunosc intr-atat, incat este aproape imposibil sa nu stie ce butoane sa apese pentru a impunge cu cuvinte pana iese puroi. Cam ca atunci cand infigi cutitul in beregata familiei si toata sufrageria este improscata cu esec.

- iar ajungem aici
- aici, unde?
- aici, unde ne impotmolim in noi insine si de unde nu mai stim sa inaintam
- adica, unde, aici?
- in eprubeta vietii noastre comune
- a, da ... e cam plina eprubeta asta. Se tine bine, are peretii grosi
- de ce nu reusim sa trecem dincolo?
- dincolo de?
- dincolo, mai. Dincolo de neajunsul de a (con)vietui partial. Dincolo de neexistenta. Dincolo de frumusetea lui ''noi''. Dincolo de ranjete, ambitie si ocara. Dincolo de momentul in care nu mai putem. 
- esti filosofic?
- faci misto?
- lasa-ma, in puii mei, cu analiza vietii, termina cu introspectiile si tanguielile si hai sa ne luam vietile in maini. 
- adica?
- adica ... eu pe aici, tu pe acolo
- in aceeasi directie nu se poate?
- tu crezi ca se poate? Ca pe mine ma lasa nervii daca mai incerc
- poate si pe mine ... dar simt ca nu am dat totul. 
- nu stiu ce simti ca nu ai dat, dar eu simt ca am primit mai mult decat destul
- pai ... bine. Atunci ...
- da, hai ca imi fac bagajele.

Cu cat intrebam mai multi medici, cu atat avem mai multe diagnostice, nicidecum acelasi diagnostic multiplicat.

Cu cat ne afundam mai mult, doar pentru ca am investit deja 20 de ani, cu atat ne apropiem de a-l mai pierde si pe al 21-lea. Iar daca ne-am sfatui cu prieteni ... mai mult ne-ar incurca, fiecare cu "tratamentul" lui. Busola e impartita in proportii inegale intre inima si cap. Punct.

Analiza vietii se face de unul singur sau cel mult in doi. Three is a crowd.

Comments