strudel cu mere
- ce crezi ca se va intampla cu noi?
- de ce vrei sa stii de acum ceva ce oricum vei afla mai incolo? ocupa-te de noi acum si atunci noi de mai tarziu va face bine.
- de ce crezi ca oamenii sunt nedrepti?
- nedrepti fata de cine?
- fata de ei insisi, fata de cei din jurul lor...
- pentru ca ajung sa confunde bunatatea cu cadourile pe care le ofera, sa citeasca "da" in "nu"-uri, sa ia toleranta drept prostie sau naivitate, sa creada ca a trece cu vederea tine loc de incapacitatea de a vedea, sa fie cinici atunci cand e nevoie de compasiune.
- si ce e bunatatea, atunci? ce e toleranta? ce e compasiunea?
- alegeri. sunt alegeri facute constient. sunt rezultatul unor intentii de crestere si intelegere profunda.
- si de ce sunt atat de rare?
- pentru ca suntem prea multi care nu stim cum sa facem fata durerii.
- si atunci ... ?
- devenim defensivi la inceput (vrand sa ne aparam de suferinta) pentru ca apoi sa avansam in ofensivitate si lovim cat putem noi de tare ca sa nu ne mai doara. dam muzica mai tare ca sa nu ne mai auzim gandurile. dar cu cat lovim mai abitir, cu atat ne doare mai rau. e ca atunci cand esti pe mare si vrei sa te hidratezi , dar band din apa aceea nu reusesti decat sa te deshidratezi pana la sucombare. daca dai muzica mai tare nu faci sa iti dispara gandurile, ci le atati si mai tare. le dai gaz.
- pai asta nu e un fel de sah mat?
- nu chiar. exista o strategie foarte buna, dar grea si nu sunt multi cei dispusi sa o practice.
- care?
- rabdarea. dand durerii ragazul sa treaca prin noi si rezistand ispitei de a o delega, ii ajutam incubatia. daca o dam mai departe prin intoleranta si rautate o vom multiplica si noi ramanem si mai neconsolati pentru ca rana initiala va fi produs intre timp multe alte zone dureroase de contact.
- si atunci faci ca atunci cand pui capacul pe o flacara ca sa ii iei oxigenul?
- aproximativ. pentru ca pana ajungi sa o stingi, trebuie sa ai grija sa nu bata vantul pe ea.
- si cum stii ca daca ai rabdare, totul va fi bine?
- nu stii. daca oferi ca sa primesti nu faci nimic altceva decat sa multiplici o lipsa. vrei sa umpli un gol prin ceva ce tu ceri de la altii, in loc sa cauti in tine.
- poate nu vezi ca exista in tine si atunci cauti altundeva.
- nici nu ai cum sa vezi daca nu privesti intr-acolo. ce crezi ca nu exista in tine? puterea de a merge mai departe, dorinta de a face bine, intelegere, iubire neconditionata, placerea de a oferi pentru bucuria celui care primeste, curajul de a oferi din ce crezi nu ai? toate sunt in noi, doar ca nu le poti gasi la suprafata lucrurilor. stii care era tentatia cea mai mare a lui Buddha cand statea in meditatie la umbra copacului sau faimos?
- care?
- "la ce ma ajuta asta?"
cautarea autentica inseamna lipsa de orice tip de garantie.
toate celelalte sunt confirmari camuflate ale unor gasiri la care speram.
- de ce vrei sa stii de acum ceva ce oricum vei afla mai incolo? ocupa-te de noi acum si atunci noi de mai tarziu va face bine.
-- | --
- de ce crezi ca oamenii sunt nedrepti?
- nedrepti fata de cine?
- fata de ei insisi, fata de cei din jurul lor...
- pentru ca ajung sa confunde bunatatea cu cadourile pe care le ofera, sa citeasca "da" in "nu"-uri, sa ia toleranta drept prostie sau naivitate, sa creada ca a trece cu vederea tine loc de incapacitatea de a vedea, sa fie cinici atunci cand e nevoie de compasiune.
- si ce e bunatatea, atunci? ce e toleranta? ce e compasiunea?
- alegeri. sunt alegeri facute constient. sunt rezultatul unor intentii de crestere si intelegere profunda.
- si de ce sunt atat de rare?
- pentru ca suntem prea multi care nu stim cum sa facem fata durerii.
- si atunci ... ?
- devenim defensivi la inceput (vrand sa ne aparam de suferinta) pentru ca apoi sa avansam in ofensivitate si lovim cat putem noi de tare ca sa nu ne mai doara. dam muzica mai tare ca sa nu ne mai auzim gandurile. dar cu cat lovim mai abitir, cu atat ne doare mai rau. e ca atunci cand esti pe mare si vrei sa te hidratezi , dar band din apa aceea nu reusesti decat sa te deshidratezi pana la sucombare. daca dai muzica mai tare nu faci sa iti dispara gandurile, ci le atati si mai tare. le dai gaz.
- pai asta nu e un fel de sah mat?
- nu chiar. exista o strategie foarte buna, dar grea si nu sunt multi cei dispusi sa o practice.
- care?
- rabdarea. dand durerii ragazul sa treaca prin noi si rezistand ispitei de a o delega, ii ajutam incubatia. daca o dam mai departe prin intoleranta si rautate o vom multiplica si noi ramanem si mai neconsolati pentru ca rana initiala va fi produs intre timp multe alte zone dureroase de contact.
- si atunci faci ca atunci cand pui capacul pe o flacara ca sa ii iei oxigenul?
- aproximativ. pentru ca pana ajungi sa o stingi, trebuie sa ai grija sa nu bata vantul pe ea.
- si cum stii ca daca ai rabdare, totul va fi bine?
- nu stii. daca oferi ca sa primesti nu faci nimic altceva decat sa multiplici o lipsa. vrei sa umpli un gol prin ceva ce tu ceri de la altii, in loc sa cauti in tine.
- poate nu vezi ca exista in tine si atunci cauti altundeva.
- nici nu ai cum sa vezi daca nu privesti intr-acolo. ce crezi ca nu exista in tine? puterea de a merge mai departe, dorinta de a face bine, intelegere, iubire neconditionata, placerea de a oferi pentru bucuria celui care primeste, curajul de a oferi din ce crezi nu ai? toate sunt in noi, doar ca nu le poti gasi la suprafata lucrurilor. stii care era tentatia cea mai mare a lui Buddha cand statea in meditatie la umbra copacului sau faimos?
- care?
- "la ce ma ajuta asta?"
cautarea autentica inseamna lipsa de orice tip de garantie.
toate celelalte sunt confirmari camuflate ale unor gasiri la care speram.
Comments