Made in Ro

- prost am fost că nu am plecat din tara asta
- bun, dar la ce te ajuta acum sa te frustrezi, sa critici și să te arăți nemulțumit de tot? Știm cine suntem și cat putem și ține de noi sa facem cat putem o diferență în bine.
- mă descarc, nu pot sa nu mă revolt, am tot dreptul.
- da, dar furi din timpul pe care îl poți trăi frumos și îi tragi și pe ceilalți în energia asta negativă și reacționară.
- e de plecat de aici. Punct.
- atunci de ce nu pleci?
- pentru că e prea târziu
- nu exista prea târziu
- ba da, exista. Trebuia să fac pasul asta mai demult.
- bun, nu l-ai făcut. O sa stai in regret tot restul zilelor? O sa urli la cei care nu vor să te audă până nu mai ai voce? Sau îți folosești energia pentru ceva bun?
- nu, dar macar sa îi încurajez pe cei care mai pot pleca, pe cei valoroși care pot merge acolo unde sa le fie recunoscut talentul.
- le vrei binele?
- normal.
- atunci de ce ți-a stat inima când am amintit de dorința mea de a experimenta străinătățurile pentru perioade scurte de timp? Și mai ales, de ce  ai fost contra încurajărilor mele de a avea tu această experiență?
- ...
- orice poate funcționa atât timp cat scopul e sa ne fie bine cautandu-ne pe noi înșine.
- ...
- eu nu cred că e prea târziu. Cred că de fapt e mai simplu sa  stai in scaunul criticului care se simte special cand se aduna in piata publica sa ia la sictir (pe drept cuvânt!) guvernul. E mișto senzația de cheguevarist. Cred că e mai simplu sa te enervezi că durează mult să lași un document la stat decât să faci un demers real legat de o viață civilizata. Cred că e mai ușor de gestionat frica de o nouă lege  care scoate din închisori infractorii decât teama unui nou inceput într-un loc pe care crezi că ți-l doresti. Dacă ai impresia că oriunde altundeva in afara României e superb, îți recomand să te gândești de două ori. Ce auzim la știri sunt reușitele. Esecurile si cazurile de inadaptare sunt infinit mai mari, doar ca ele nu se aud. Asa că hai sa ne liniștim, sa ne asumam ce și cine suntem și să ne vedem de viața pe care am ales-o. Iar dacă nu ne place, sa o schimbam.
- ce simplu e de zis!
- exact ce spun, e greu de făcut. Prea greu, poate, așa că mai bine zicem pas.
- nu înțelegi nimic
- tu înțelegi?

Comments