Dulce chin
Cunoști o femeie, o vezi, o auzi,
constatând o serie de calități și defecte, distrat și în treacăt, sau
atent și cu dinadins, te deprinzi să rămâi “tu” în prezența ei, adică
spectator mai mult sau mai puțin atras de spectacolul feminității ei, o
critici mintal, o apreciezi uneori și o accepți treptat, aflând cum e
frumoasă, cum e deșteaptă sau cum e mediocră, având surprize agreabile
și dezamăgiri supărătoare, până când, într-o zi, simți că, mai presus de
aprecierea ta, femeia aceea a devenit un fel de secret intim, pe care-l
știi numai tu.
Bătaia de inimă pe care ți-o dă acest
secret te face să respiri adânc propriul tău suflet în care au apărut
arome mai misterioase decât cele aduse de sevele pământului. Întinzi
braţele spre primăvara lor. Iubești. Și femeia de mult cunoscută îți
pare nouă, din clipa în care ai întâlnit-o.
Tu ești zidul înflorit al captivității mele.
Suntem două libertăți. Dragostea noastră
nu e umilință, e o mândrie. Nu vreau să te copleșesc, să-ți limitez
viața numai la mine. N-aș avea nicio bucurie să am alături de mine un
prizonier. Nu-ți cer decât dragostea ta. Aceea e a mea și numai a mea.
N-o împart cu nimeni. Așa cum nici tu nu vei împărți cu nimeni dragostea
mea. Dar dincolo de dragoste ești liber a trăi cum vrei.
Condiția dragostei este să caute, nu să
descopere, să vrea să știe, fără să afle, să fie ritmul unei continue
mișcări spre un orizont mereu văzut, dar mereu îndepărtat.
Dragostea arde, dar lipsa ei usucă.
Iubești și ca să nu fii singur, ca să te
însoțești. Dar iubind te îndrăgostești de altceva decât omul real și
plenar – trecut, prezent și viitor – pe care crezi că-l ai prin gestul
de cuprindere și însoțire al dragostei.
Nu poți pleca din tine însuți.
Ionel Teodoreanu, Lorelei
Comments