mai incet! spre surdina

intr-o discutie recenta mi-am amintit de testul socratic, un reper pe care obisnuiam sa il folosesc ori de cate ori venea cineva la mine cu potentiale flecareli de budoar
intre timp am mai renuntat ... ca sa nu jignesc potentialii interlocutori de conversatie prin dezinteresul meu fatis.
nu sunt convinsa ca a fost o decizie buna, intrucat intre a alege sa fii selectiv si autoconform versus a te adapta celorlalti, in mod normal mergi pe prima varianta...

anyway, acest filtru-test spune, pe scurt, ca daca cineva are intentia de a-ti transmite un mesaj, este rational, eficient si util sa il inviti la trei raspunsuri consecutive:
1. esti sigur ca ceea ce imi spui este adevarat?
2. ceea ce vrei sa imi spui este ceva de bine?
3. ceea ce vrei sa imi spui imi este folositor?

in mod evident, majoritatea  ar incepe sa taca din gura intr-o masura atat de mare, incat ar fi cel mai adevarat, bun si folositor lucru pe care l-ar putea face.

as inventa un test al linistii prin care aceia care intentioneaza sa scoata un cuvant, oricat de scurt, sa se gandeasca daca intr-adevar ar reusi sa se ridice deasupra echilibrului intelept instaurat de liniste

pentru ca daca nu, atunci puterea cu care i-a investit natura a fost irosita ... si sansa de a putea sa se auda cu adevarat pe sine, devine nula.

de ce nula?
pentru ca ei nu prea vorbesc, bunaoara, cu scopul de a (se) auzi.

e cam ca atunci cand ai de ales intre 1 kg de paine alba, pufacioasa si bine rumenita si o paine de 200 gr integrala cu seminte.
teoretic, dpdv nutritional, pe ambele sunt scrise aproximativ aceleasi lucruri, in conditiile in care painea integrala te hraneste pentru o saptamana si leaga energii din corp, pe cand cea alba te umfla si la propriu si la figurat pe loc, fiind complet goala de vreun element chimic elementar.

cand tragi linie, zici ca ai vorbit 5 cuvinte.
daca ai zis ceva cu ele sau doar le-ai mutat dn punctul A in punctul B pe harta invizibila a vazhudului, rămâne de văzut. 


sursa foto: deviantart

Comments