remiză cu viața

am redescoperit șahul în plină distanțare socială

doamne, cât simbol în acest joc absolut minunat despre strategie, viziune, plan, imprevizibil, echipă, scopuri, ideal, adaptare, reguli.

piesele mele favorite sunt pionii ... carnea de tun pe care tinzi să o ignori din lipsa de statut social pe tablă, dar care au o putere fabuloasă dacă își pun capul și lucrează împreună

la fiecare joc îmi imaginez fiecare piesă ca pe un personaj epocal ... și fiecare strategie de 3-4 mișcări în avans ca pe un complot între tură, nebun și regină

un bal mascat cu reguli și imprevizibil

câștig rar, încă ... dar, deși nu mi-am intrat încă în mână total, procesul de reînvățare și recalibrare este o desfătare.
reușeșc, însă, altceva: îi scot din sărite pe cei care mă bat pentru că nu cedez nici o secundă și dacă vor să mă înfrângă, trebuie s-o merite.

Ha ha!:)

am mai descoperit ceva - ce faci în șah spune fără să vrei despre cum te porți în viața reală, mai exact

  • dacă îți socotești piesele ca unelte pentru a obține un scop, sau din contră, renunți greu la ele și numai dacă nu se poate altfel. Oare așa faci și cu prietenii sau colegii de echipă?
  • dacă ataci sau mai degrabă exiști în defensivă. Nu cumva este și strategia când ești în lume.
  • dacă blufezi sau dacă te bazezi pe logică
  • dacă ai aversiune față de risc și rămâi prudent sau, din contră, dacă te arunci.
  • cum faci față greșelilor din timpul jocului sau și mai și, veștii de șah mat și a constatării că nu mai ai ieșire.
în funcție de constatări, îți poți conștientiza niște deprinderi care nu te avantajează, pe care le faci inconștient și pe care, în definitiv, poți încerca să le schimbi.

am identificat niște personaje din viața reală care și-au intrat în rol pe tabla de șah:
  • nebunii - înconștienții care se aruncă în viață fără a avea plasă de siguranță ... știu că va fi bine și dacă totuși nu va fi, măcar s-au distrat 
  • turele - strategii din umbră care stau, stau, adulmecă, păzesc și când nu te aștepți, își arată puterea
  • caii - fidelii prudenți care apără și oferă suport de aproape
  • regina - personajul cu cea mai mare putere, prestanță, greutate și vizibilitate, dar care singură sau fără resporturile puterii sale, dispare de pe firmament
  • pionii - cei mai expuși, agili, fâșneți, adaptabili și invizibili jucători care fac diferența
  • regele - fițosul care crede că totul i se cuvine.
rocada? 
trenul pe care nu ai voie să îl pierzi ... și pe care ești obligat să il vezi la timp.

mă felicit pentru acest demers auto-încurajat și vă invit să îl redescoperiți deopotrivă.

p.s. se poate juca și singur sau online, cu computerul, dacă nu aveți companie






Comments