la o sueta cu viata

astazi am intrat intr-una din librariile Humanitas mari, tintit sa cumpar Pascal Brucker, Casatoria din dragoste. Oare mai exista?
intrucat apucasem deja in cursul zilei sa ma plimb printre titluri si sa vad noile aparitii, acum nu vroiam decat sa o gasesc si pe aceasta si sa ma indrept spre acasa
ma duc la o domnisoara din spatele ghiseului, o intreb de carte, cauta in calculator si imi spune 
- da, v-o aduc imediat
- va insotesc, spun eu
- este la "literatura straina", o aud in drum spre raftul cu pricina
ajungem acolo si cauta, si cauta, se intreaba unde poate fi ... si imi spune ca
- nu este la raft, vad ... dar ma duc sa va aduc un exemplar din depozit
- in regula, va astept aici.
domnisoara pleaca si eu ma mai plimb putin printre rafturile din jur.
o vad ca revine, usor nedumerita, si isi intreaba un coleg daca stie unde poate fi gasita
colegul se uita in calculator, pare sa inteleaga ce vede acolo, si  ii spune
- hai ca ma duc eu sa o aduc
eu continui sa ma uit printre carti
dupa alte cateva minute, colegul revine la acelasi calculator, mai introduce o data niste date, si pleaca 
apoi il vad revenind si intreband-o ceva pe domnisoara, pe care apoi o aud spunand
- aaa, gata, stiu.
foarte rapid revine cu cartea cautata.
o carte miniona, de dimensiuni neobisnuit de mici pentru o carte in format Bruckner-ian.
o carte care inspira, pe undeva, gingasie, dar care pare sa ascunda idei puternice.
o rasfoiesc, citesc putin din ea, imi reconfirm faptul ca vreau sa o cumpar si ma indrept spre domnisoara de la casa
- ramane, spun eu.
- 25 lei.
- va multumesc.
- si noi.

ies pe usa cu trei ganduri legat de casatoria din dragoste
1. este greu de gasit precum a fost cartea - crezi ca stii unde e, dar te inseli mereu si mereu
2. cand o gasesti, vazand cat de timida este in termeni de forma si demna in termeni de fond, simti nevoia sa o protejezi, sa ii rezervi un loc special in biblioteca ta emotionala
3. cu sau fara indrumarea barbatului, tot femeia i-a dat de urma.

Comments