duminical

in gradina unei biserici, langa 'morti" si 'vii' se vand patrunjel si marar proaspete ...
in miros de verdeata pentru ciorba, vine organul
- bai, ia, aveti autorizatie sa vindeti aici?
- hai dom'le, sa fim crestini! facem si noi un ban cestit, nu furam, nu batem. zi mersi!
- da, zic. da' autorizatie aveti?
vine un client
- cum dati patrunjelul?
negustorul:
- la patru legaturi a cincea e fara bani.
- pai vreau doua
- nu mai bine iei patru si a cincea n-o platesti?
organul isi aduce aminte ca e acolo:
- autorizatie ai, omule?
- lasa-ma bre, nu vezi ca nu ma inteleg cu asta? iei patru sau ma lasi?
m-am trezit facandu-mi cruce ... doar e duminica si am trecut pe langa o biserica.
   
la nici 100 metri, dau de o doamna bagata (scuzati) intr-o grupare de copaci de la marginea strazii pentru a culege ceva ... se ridica pe varfuri, isi calcula distantele de la care sa actioneze cu impact, tragea de crengi, rupea din ele niste ceva-uri pe care le baga intr-o punga pe care scria mare "azi duc mai multa fericire acasa".
dupa juma de ora ajung in Herastrau unde ma fixez langa o statuie in asteptarea companiei.
un pitic cu ochi albastri facea instructaj cu tata
- nu plecam!
maturul mai incerca:
- hai, tati, sa mergem, ne asteapta mama acasa.
- stai aici! fu porunca urmata de un gest cu degetul mare indreptat inspre asfalt
- eu plec, fu rezolutia..daca vrei, vii cu mine, daca nu, ramai aici.
- nuuuuuuuuu, si ochii albastri incep sa planga in sughituri (uau, asa de la o secunda la alta?!) si sa strige "nuuuu, nu pleca ca vine vlazitoalea"
tatal se intoarce, usor induiosat, zambeste, il asigura pe pustiulica, ca nu e nici o vrajitoare si incearca sa il ia in brate, dar asta micu':
- nuuuu, mai stam.
- eu plec.
dupa cateva contre similare, s-a induplecat sa se duca dupa "asta mare care ma ajuta sa nu-mi fie frica".

o zi faina.

Comments