o intalnire pe un peron

astazi am cunoscut un israelian venit la studii de medicina in Romania
anul trei in Brasov cu bursa integrala, dupa anul I in Italia si anul 2 in Marea Britanie
m-a abordat pe peronul Garii de Brasov in timp ce asteptam sa vina trenul spre Bucuresti ... desigur, cu intarziere de 30 de minute neanuntata nicaieri ... si care s-a transformat intr-una de 65 de minute.
dar a fost timp de o intrevedere foarte interesanta cu acest student din Israel pe nume Hahn - deloc specific.
prima intrebare pe care mi-a adresat-o a fost legata de anuntul dat prin statie ... daca se referea la trenul spre Bucuresti
apoi am trecut repede la motivul pentru care este in Romania si la istoria religiilor.
dupa ce mi-a povestit incuscririle din Vechiul si Noul Testament, doar ca sa inteleg de fapt din care ramura a Israelului se trage el, l-am intrerupt si i-am spus ca ma pierde daca nu schimbam vorba
asa ca am trecut la studii
terminase prima facultate in tara lui - fizica - si acum daduse la medicina 'pentru a face oamenii bine'.
neurochirugie este ceea ce studiaza
stia ce ii spusesem eu ca stiu despre chirurgi, respectiv ca sunt psihopati reprimati ... si a spus ca e firesc sa fie asa
venise de 2 zile in Romania si taman acum de Ziua Nationala s-a nimerit sa nu aiba unde sta deoarece caminul in care trebuia sa stea este inchis o saptamana.
asa ca s-a decis sa mearga la Bucuresti sa vada si el tara
tatal sau murise ca voluntar in Irak si mai avea 3 surori, toate studente la medicina
m-a intrebat daca sunt casatorita si apoi de ce nu sunt, daca nu ma chinuie parintii cu intrebari pe tema asta, daca imi doresc sa fiu singura sau asa s-a intamplat, ce imi doresc de la un barbat
stiam ca aduna informatii, ceea ce mi-a confirmat la final spunandu-mi ca eram o mostra din studiul lui pe Europa
nu a omis sa imi spuna franc faptul ca timpul trece, imbatranim si trecem prin viata fara sa lasam nimic in urma daca nu facem copii atunci cand se fac
si mai ales, ca dupa ce iti mor parintii, ramai fara familie, singur si asta e periculos.
Zbang!
mi-a spus ca avea de ales intre Brasov si Bucuresti in privinta facultatii, si ca a ales Brasovul din ratiuni financiare
dupa ce i-am indicat cateva sugestii de pub-uri, cluburi, cafenele si restaurante in care sa isi poate gasi un loc de munca part time, mi-a zambit docil intrebandu-ma  'adica exista toate astea in Brasov?!'
pe tren a adormit ... si cand s-a trezit m-a intrebat cui tot scriu mesaje
si i-am spus ca nu scriu mesaje ... scriu de fapt ciorne
- pentru cine?
- un prieten
- de ce nu il suni?
- ne-am obisnuit sa ne scriem ... si cand suni trebuie sa stai mai mult timp de vorba ... cand scrii, poti scrie cateva cuvinte acum, apoi revii la ce faceai, apoi mai scrii
- da, adica atunci cand vorbesti dai din timpul tau celui cu care vorbesti. asta e comunicare
- da ... insa tot parte din comunicare sunt si franturile acestea
- dar ii scrii mult
- de fapt nu am scris decat doua randuri, spun eu
- de atata timp?
- da, am sters, modificat ... m-am razgandit in timp ce scriam

mi-a povestit despre cum viata de apoi este echivalentul derivatei de la integrale - integrala este de fapt soarta noastra, predefinita, si derivata este tot ce se intampla in lumile paralele si creaza bucla in care ne invartim la infinit
mi-a recomandat The Source Code, desi crede ca filmele nu prezinta realitate, ci doar speculeaza in scop de entertainment

m-a intrebat daca in Europa oamenii intretin relatii intime inainte de casatorie, si i-am spus ca virginitatea a inceput sa fie supraestimata ... la el in tara lucrurile se pare ca stau altfel ... si a pus capul in pamant spunand 'nu este aici nimic din  ce caut eu' dar si l-a ridicat imediat dupa, zambind si concluzionand 'sunteti foarte interesanti voi, caucazienii de tip arian'

ajunsi pe peron in Bucuresti l-am intrebat 'si in Bucuresti ai unde sa mergi, ai prieteni?'
- nu
- pai si unde vei sta?
- o sa vad
- nevoie de indrumare ai? unde vrei sa ajungi?
- nu stiu
- mai, te descurci? ai nevoie de ceva?
- daaa, ma descurc. Good bye, m'am!

a plecat zambind ca si cand avea tot ce isi putea dori si nimic nu-i sta in cale 
 

Comments